Do niedawna nikt na naszym rynku nie słyszał o firmowych stronach www, za które można było płacić stały, niski abonament. Owszem, opłaty abonamentowe znane były klientom doskonale – jako forma rozliczeń za korzystanie z telefonu, telewizji, różnego rodzaju mediów domowych i usług. Jednak serwisy internetowe, za które można się w ten sposób rozliczać, to nadal nowość.
Na czym polega korzystanie z firmowej strony www w abonamencie?
Przedsiębiorca, który zdecyduje się na skorzystanie z takiego rozwiązania, podpisuje umowę na określoną liczbę miesięcy. W ciągu tych miesięcy płaci stały, niezmienny abonament. W ramach tych opłat jego firmowa strona www jest tworzona, udostępniana w Internecie, a następnie utrzymywana na serwerze. Na podobnej zasadzie można także wykupić promocję serwisu w Internecie – tu również firma za stałą miesięczną opłatę zyskuje pewność, że jej serwis jest promowany w wybranych miejscach (np. mediach społecznościowych albo w Google).
Jakie są korzyści z firmowej strony www w abonamencie?
- Brak wysokich kosztów uruchomienia strony. Przedsiębiorstwo nie musi ponosić jednorazowo wyższej opłaty za stworzenie serwisu. Firmowa strona www zostaje uruchomiona wkrótce po nawiązaniu współpracy z Selet, ale klient nie ponosi żadnych osobnych kosztów projektu, tekstów, grafiki itp. Wszystko to otrzymuje w ramach stałego abonamentu.
- Pełna kontrola nad kosztami. Firma może z góry zaplanować w swoim budżecie wydatki związane z utrzymaniem serwisu internetowego i wie, że nie zmienią się one aż do końca trwania umowy. Zwłaszcza w przypadku małych, osiedlowych usługodawców i sklepów takie rozwiązanie jest idealne, ponieważ to właśnie mikroprzedsiębiorcy szczególnie starannie planują budżet.
- Wszystkie potrzebne usługi w pakiecie. Przedsiębiorstwo otrzymuje firmową stronę www, hosting (czyli utrzymanie strony na serwerze), domenę i wiele dodatkowych udogodnień w ramach jednej usługi. Brzmi znajomo? Dokładnie taką samą formę umowy stosują np. operatorzy telekomunikacyjni, którzy udostępniają swoim klientom jednocześnie telefon, internet i kanały telewizyjne. Komplet usług w jednym pakiecie to bardzo wygodna opcja.
- Wybór zakresu współpracy. To oczywiste, że potrzeby firm są różne. Także budżety, które przedsiębiorcy gotowi są zainwestować w marketing, różnią się między sobą. W przypadku firmowej strony www w abonamencie klient może sam zdecydować, który wariant wybiera – a więc jednocześnie z ilu i jakiego rodzaju usług dodatkowych chce korzystać.