Kiedy warto skorzystać z szablonu firmowej strony internetowej?
W zależności od stażu na rynku, zasięgu działania, liczebności grupy docelowej i wielu innych czynników, zmieniają się wymagania przedsiębiorstw dotyczące firmowej strony www. To oczywiste, że małe przedsiębiorstwo – takie jak osiedlowy zakład fryzjerski albo zakład monterski – poszukuje przede wszystkim łatwego i szybkiego sposobu na stworzenie ogólnodostępnej wizytówki w Internecie. Z kolei duża firma, dysponująca wieloma oddziałami na terenie danego regionu albo całej Polski będzie wymagała większego serwisu, z rozbudowaną ofertą oraz pełną prezentacją usług i produktów.
Czego klienci szukają na firmowej stronie www?
Firmy rozpoczynają swoją aktywność w Internecie z dwóch głównych powodów. Po pierwsze: mogą pozyskiwać w ten sposób nowych klientów, prowadząc działania typowo sprzedażowe. Po drugie: mogą budować pozytywny wizerunek, czyli realizować kampanię public relations. Najczęściej firmowa strona www służy do realizacji obu tych celów jednocześnie, to znaczy do oferowania usług i produktów oraz do kreowania odbioru marki wśród obecnych i potencjalnych klientów. Skuteczność działań przedsiębiorstwa w sieci można zwiększyć, jeśli opublikuje się na firmowej stronie www wszystkie ważne informacje. Warto pamiętać, że Internauci należą do niecierpliwych odbiorców treści. Jeśli nie znajdą wszystkich potrzebnych danych w krótkim czasie, prawdopodobnie opuszczą witrynę internetową. Co więcej: decyzję o tym, czy warto pozostać w danym serwisie, Internauta podejmuje w pierwszych sekundach od jej otwarcia.
Osiedlowe firmy a firmowa strona internetowa
Wiele firm nie potrzebuje rozbudowanych, obszernych serwisów internetowych. Ale praktycznie każde przedsiębiorstwo, które chce się rozwijać, musi być dzisiaj obecne w Internecie. Firmowa strona www to najlepsze źródło informacji dla potencjalnych i obecnych klientów.
Jak sprawić, by strona www spełniała swoją rolę?
W związku z szybkim rozwojem technologii internetowych dostępnych jest dziś wiele różnych typów stron. Większość firm odchodzi od dużej ilości animacji i ozdób na rzecz prostych, przejrzystych i czytelnych projektów. Bez względu na to, jaki będzie projekt graficzny i układ treści, firmowa strona www powinna zawierać kilka bardzo ważnych elementów. W tym artykule postaramy się podsumować informacje na ich temat.
Gdzie i jak promować firmową stronę internetową?
Strona internetowa dla firmy to pierwsze, podstawowe narzędzie marketingowe, którym powinno dysponować przedsiębiorstwo. Jednak bez dodatkowego wsparcia promocyjnego sama witryna internetowa zdziała niewiele, ponieważ dowiedzą się o niej tylko te osoby, które znajdą adres np. na wizytówkach, ulotkach, katalogach albo też naklejkach na firmowych samochodach. Aby firmowa strona www mogła skutecznie pozyskiwać klientów i aby działania promocyjne on-line przynosiły oczekiwane efekty, należy dodać do kampanii także inne formy promocji i reklamy. Jakie?
Firmowa strona internetowa w abonamencie?
Do niedawna nikt na naszym rynku nie słyszał o firmowych stronach www, za które można było płacić stały, niski abonament. Owszem, opłaty abonamentowe znane były klientom doskonale – jako forma rozliczeń za korzystanie z telefonu, telewizji, różnego rodzaju mediów domowych i usług. Jednak serwisy internetowe, za które można się w ten sposób rozliczać, to nadal nowość.