Logo250 black

Zapraszamy do kontaktu, nasi konsultanci dostępni są od poniediałku do piątku od 9:00-18:00

W związku z szybkim rozwojem technologii internetowych dostępnych jest dziś wiele różnych typów stron. Większość firm odchodzi od dużej ilości animacji i ozdób na rzecz prostych, przejrzystych i czytelnych projektów. Bez względu na to, jaki będzie projekt graficzny i układ treści, firmowa strona www powinna zawierać kilka bardzo ważnych elementów. W tym artykule postaramy się podsumować informacje na ich temat.

Po pierwsze: domena internetowa

To bardzo ważne, by firma posiadała własną domenę, najlepiej z końcówką .pl. Może to być nazwa firmy, czasem stosuje się określenie branży. Ważny warunek to adres możliwie jak najkrótszy, łatwy do zapamiętania i zapisania, ponieważ część klientów będzie przepisywać go np. z wizytówek lub reklam drukowanych w prasie, banerów itp.

Po drugie: brak reklam

Darmowe platformy ze stronami www lub bezpłatne szablony stron mają tę wadę, że często wyświetlają się na nich cudze reklamy. Fakt, że strona www staje się jednocześnie „tablicą ogłoszeń” to niedogodność, jaką „płaci” się za korzystanie z takiego darmowego rozwiązania. Jeśli jednak przedsiębiorstwo chce postawić na budowanie profesjonalnego wizerunku, lepiej jest uniknąć umieszczania takich uciążliwych reklam.

Po trzecie: widoczne dane kontaktowe

Każda firmowa strona www ma ułatwiać nawiązanie kontaktu z przedsiębiorstwem. Dlatego bardzo ważne jest zamieszczenie na niej aktualnych danych, takich jak numer telefonu, adres e-mail. Jeśli przedsiębiorstwo posiada biuro lub inny lokal, w którym obsługuje klientów, warto podać także jego aktualny adres.

Po czwarte: konkretnie opisana oferta

Internauci nie mają wiele czasu. Chcą szybko uzyskać potrzebne informacje. Dlatego opis oferty i samego przedsiębiorstwa na stronie internetowej powinien być możliwie krótki, zrozumiały i konkretny. Oczywiście nie chodzi o to, by ograniczać ważne treści, ale aby uniknąć nadmiernego rozbudowywania opisu, jeśli to rozbudowanie niewiele wnosiłoby do całości.

Po piąte: ładna szata graficzna

Jeśli tzw. layout, czyli grafika i układ strony są przyjemne dla oka, użytkownicy chętniej przeglądają serwis internetowy. Firmowa strona www powinna być zatem zaprojektowana w sposób nowoczesny. Warto wyposażyć ją w profesjonalne zdjęcia - obecnie można nabyć je w bardzo przystępnych cenach w tak zwanych bankach zdjęć. Ważny dla odbioru treści jest również zastosowany font, czyli krój tekstu. Należy stosować czcionki dostępne powszechnie na komputerach, na różnych systemach operacyjnych. Zadbajmy jednocześnie, by teksty były wyraźne nawet dla osób, które mają słabszy wzrok.

Po szóste: oryginalne zdjęcia i teksty

Koniecznie należy zadbać o to, by na firmowej stronie www znalazły się unikalne teksty. Warto pamiętać, że każdy artykuł albo opis w Internecie ma swojego autora, który posiada prawa autorskie do swojego dzieła. Nie wolno zatem kopiować cudzych treści. Na szczęście firmy nie muszą samodzielnie pisać tekstów, jeśli nie mają doświadczenia w tym zakresie – mogą zlecić to projektantom strony.

Osobna kwestia to zdjęcia. Tu istnieją dwie możliwości: można wykonać je samodzielnie (np. w siedzibie firmy) albo też kupić w tzw. bankach zdjęć. I znów projektanci strony mogą w tym pomóc. Zdecydowanie niewskazane jest natomiast samowolne pobieranie zdjęć z cudzych stron internetowych, by umieścić je u siebie. Oczywiście istnieją fotografie dostępne w tzw. domenie publicznej lub udostępnione przez autorów bezpłatnie, ale w przypadku ich publikacji trzeba mieć stuprocentową pewność, że taka grafika faktycznie została udostępniona do nieodpłatnego wykorzystywania.

 

Kontakt

Selet Sp. z o.o.

ul. Wołoska 18

02-675 Warszawa

kontakt@selet.pl

+48 22 112 17 15

 

Skontaktuj się z nami

Skontaktuj się z nami

Skontaktuj się z nami